کد طرح در واحد ارائه دهنده |
|
کد کميته اخلاق |
IR.SHMU.REC.1399.153 |
کد طرح |
99107 |
عنوان فارسي طرح |
The Relationship between Mobile Addiction and Academic Performance, Health Behaviors and Musculoskeletal Disorders among Shahroud University Students |
عنوان لاتين طرح |
بررسی رابطه ی بین اعتیاد به تلفن همراه با عملکرد تحصیلی و اختلالات اسکلتی عضلانی در بین دانشجویان شاهرود 1398 |
زمان اجرا -روز |
|
تاريخ ارائه طرح |
1399/07/29 |
تاريخ تصويب |
1399/10/02 |
تاريخ شروع |
1399/12/23 |
تاريخ خاتمه |
1401/12/23 |
دانشکده/مرکز |
|
وضعيت اجراي طرح |
خاتمه یافته |
محل اجراي طرح |
|
محل نگهداري گزارش |
|
نوع مطالعه |
مقطعی |
نحوه مشارکت طرح |
|
سازمان مجري |
|
تاريخ خاتمه مصوب شورا |
1402/10/24 |
محل اعتبار طرح |
|
محل اجراي طرح |
|
نوع طرح |
|
ترجمان دانش (با رعايت دستورالعمل) |
عنوان طرح: بررسی رابطه ی بین اعتیاد به تلفن همراه با عملکرد تحصیلی و اختلالات اسکلتی عضلانی در بین دانشجویان شاهرود 1398
عنوان پیوست:
تاثیر اعتیاد به اینترنت بر عملکرد تحصیلی و اختلالات اسکلتی عضلانی دانشجویان
شرح پیوست:
امروزه بسترهای مختلف از جمله شبکههای مجازی و وب سایتها با اتصال به اینترنت، افراد را با دادههای زیادی ارتباط میدهند. جذابیت این بسترها در برخی مواقع باعث میشود که افراد به شکل اعتیادآوری از آنها استفاده کنند. استفاده بدون کنترل از اینترنت نیز ممکن است مشکلاتی از جمله کاهش پیشرفت تحصیلی و ایجاد مشکلات اسکلتی عضلانی بهمراه داشته باشد. لذا جهت برآورد تاثیر اعتیاد به اینترنت بر عملکرد تحصیلی و اختلالات اسکلتی عضلانی در دانشجویان این مطالعه طراحی گردید. جهت جمع آوری اطلاعات از چهار پرسشنامه دموگرافیک، اعتیاد به اینترنت یانگ، پیشرفت تحصیلی فام و تیلور و پرسشنامه نوردیک استفاده شد.
بیشترین میزان شیوع اختلالات اسکلتی عضلانی به ترتیب مربوط به نواحی کمر، پشت و گردن بود. در بین نواحی مختلف بدن، گزارش ناراحتی در نواحی گردن، شانه و مچ دست با اعتیاد به اینترنت رابطه معنی دار داشتند (P-Value به ترتیب: 038/0، 007/0 و 029/0). بین سطوح مختلف اعتیاد به اینترنت و پیشرفت تحصیلی رابطه معنی داری یافت نشد.
گروه های هدف: دانشجویان
کلید واژهها : اختلالات اسکلتی عضلانی، اعتیاد به اینترنت، پیشرفت تحصیلی، دانشجو
موضوع اصلی: بهداشت حرفه ای، ارگونومی |
گروه هاي هدف ترجمان دانش |
متخصصان و پژوهشگران, رسانه ها و مردم |