علوم پزشکي شاهرود

بررسی فرصت ها و چالش ها در آموزش مجازی دروس تئوری از دیدگاه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شاهرود در سال تحصیلی 1400-1401

Investigating the opportunities and challenges in virtual education of theory courses from the perspective of students of Shahroud University of Medical Sciences in the academic year 2021-2022


چاپ صفحه
پژوهان
صفحه نخست سامانه پژوهان
مجري و همکاران
مجري و همکاران
 دانشگاه علوم پزشکي شاهرود
دانشگاه علوم پزشکي شاهرود

مجريان: امید گرکز

کلمات کليدي:

اطلاعات کلي طرح
hide/show

کد طرح در واحد ارائه دهنده 1400000125
کد کميته اخلاق IR.SHMU.REC.1400.223
کد طرح 140060
عنوان فارسي طرح Investigating the opportunities and challenges in virtual education of theory courses from the perspective of students of Shahroud University of Medical Sciences in the academic year 2021-2022
عنوان لاتين طرح بررسی فرصت ها و چالش ها در آموزش مجازی دروس تئوری از دیدگاه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شاهرود در سال تحصیلی 1400-1401
زمان اجرا -روز
تاريخ ارائه طرح 1400/04/31
تاريخ تصويب 1400/10/08
تاريخ شروع 1401/01/14
تاريخ خاتمه 1403/01/14
دانشکده/مرکز
وضعيت اجراي طرح خاتمه یافته
محل اجراي طرح
محل نگهداري گزارش
نوع مطالعه مقطعی
نحوه مشارکت طرح
سازمان مجري
تاريخ خاتمه مصوب شورا 1401/09/29
محل اعتبار طرح
محل اجراي طرح
نوع طرح
ترجمان دانش (با رعايت دستورالعمل) عنوان پیوست: این مطالعه با هدف بررسی فرصت‌ها و چالش‌های آموزش مجازی دروس تئوری از دیدگاه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شاهرود انجام شد که چالش ها و فرصت های آموزش مجازی شناسایی شد. شرح پیوست: آموزش مجازی یک تحول عظیم در سیستم آموزشی است که اجرای آن به فرهنگ‌سازی،تهیه زیرساخت‌های انسانی، فن‌آوری، تربیتی، اداری، اجتماعی و فرهنگی، مدیریتی و اقتصادی بستگی دارد که این مطالعه باهدف بررسی فرصت‌ها و چالش‌های آموزش مجازی دروس تئوری از دیدگاه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شاهرود در سال تحصیلی 1400-1401 انجام شد. این مطالعه به صورت توصیفی-مقطعی بر روی 505 نفر از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شاهرود به صورت تصادفی ساده انجام شد که برای جمع‌آوری اطلاعات از دو پرسشنامه دموگرافیک و چالش‌ها و فرصت‌های آموزش مجازی استفاده شد که داده‌ها بعد جمع‌آوری وارد SPSS18 شده و با کمک آمار توصیفی و تحلیلی تجزیه و تحلیل شد. در این مطالعه نتایج نشان داد که از 505 نفر دانشجوی شرکت‌کننده در مطالعه(7/45)231 نفر مرد و(3/54)274 نفر زن بودند و میانگین سنی شرکت‌کنندگان 13/0±78/21 سال بود اکثر دانشجویان شرکت‌کننده در مطالعه رشته پزشکی عمومی، از دانشکده پزشکی، غیربومی و در خوابگاه سکونت داشتند و بین متغیرهای جنسیت(P=0/001)، سن (P=0/001)و محل زندگی (P=0/001)، رضایت از رشته تحصیلی (P=0/001)،سابقه به ابتلا به کرونا (P=0/001)،سابقه واکسیناسیون (P=0/001)،مشکلات اینترنت (P=0/001)،دسترسی به وسایل آموزشی مجازی (P=0/001) با چالش‌ها و فرصت‌های آموزش مجازی رابطه معنی‌داری وجود داشت و بالاترین میانگین و انحراف معیار در بین متغیرهای چالش‌ها و فرصت‌های آموزش مجازی متغیر هزینه و اثربخشی با 41/5±26/37 بوده و میانگین کلی پرسشنامه نیز 78/11±60/101 بود. با توجه به نتایج مطالعه و وجود رابطه معنی‌دار بین چندین متغیر با فرصت و چالش‌های آموزش مجازی می‌توان بیان کرد لزوم برنامه‌ریزی مناسب برای بهبود هرچه بیشتر شرایط لازم است گروههای هدف: متخصصان و پژوهشگران- سیاستگذران پژوهشی- رسانه ها و مردم کلملات کلیدی: آموزش مجازی، دروس تئوری، دانشجویان موضوع اصلی: آموزش پزشکی
گروه هاي هدف ترجمان دانش

اطلاعات مجري و همکاران
hide/show

نام و نام‌خانوادگي سمت در طرح
امید گرکزمجری
ربابه زروج حسینیمجری غیر نماینده
سپهر زمانیمجری غیر نماینده
سحر پاریابمجری غیر نماینده
کیمیا زروج حسینیمجری غیر نماینده
علی حسین زادههمکار
فریده صادقیانهمکار
کلثوم دلدارهمکار
شهربانو گلیهمکار
سارا سعیدنیاهمکار
حسین ابراهیمیهمکار
امیر آتشیهمکار
مرضیه یعقوبیهمکار
علیرضا مسعودیهمکار