کد طرح در واحد ارائه دهنده |
1400000125 |
کد کميته اخلاق |
IR.SHMU.REC.1400.223 |
کد طرح |
140060 |
عنوان فارسي طرح |
Investigating the opportunities and challenges in virtual education of theory courses from the perspective of students of Shahroud University of Medical Sciences in the academic year 2021-2022 |
عنوان لاتين طرح |
بررسی فرصت ها و چالش ها در آموزش مجازی دروس تئوری از دیدگاه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شاهرود در سال تحصیلی 1400-1401 |
زمان اجرا -روز |
|
تاريخ ارائه طرح |
1400/04/31 |
تاريخ تصويب |
1400/10/08 |
تاريخ شروع |
1401/01/14 |
تاريخ خاتمه |
1403/01/14 |
دانشکده/مرکز |
|
وضعيت اجراي طرح |
خاتمه یافته |
محل اجراي طرح |
|
محل نگهداري گزارش |
|
نوع مطالعه |
مقطعی |
نحوه مشارکت طرح |
|
سازمان مجري |
|
تاريخ خاتمه مصوب شورا |
1401/09/29 |
محل اعتبار طرح |
|
محل اجراي طرح |
|
نوع طرح |
|
ترجمان دانش (با رعايت دستورالعمل) |
عنوان پیوست:
این مطالعه با هدف بررسی فرصتها و چالشهای آموزش مجازی دروس تئوری از دیدگاه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شاهرود انجام شد که چالش ها و فرصت های آموزش مجازی شناسایی شد.
شرح پیوست:
آموزش مجازی یک تحول عظیم در سیستم آموزشی است که اجرای آن به فرهنگسازی،تهیه زیرساختهای انسانی، فنآوری، تربیتی، اداری، اجتماعی و فرهنگی، مدیریتی و اقتصادی بستگی دارد که این مطالعه باهدف بررسی فرصتها و چالشهای آموزش مجازی دروس تئوری از دیدگاه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شاهرود در سال تحصیلی 1400-1401 انجام شد. این مطالعه به صورت توصیفی-مقطعی بر روی 505 نفر از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شاهرود به صورت تصادفی ساده انجام شد که برای جمعآوری اطلاعات از دو پرسشنامه دموگرافیک و چالشها و فرصتهای آموزش مجازی استفاده شد که دادهها بعد جمعآوری وارد SPSS18 شده و با کمک آمار توصیفی و تحلیلی تجزیه و تحلیل شد. در این مطالعه نتایج نشان داد که از 505 نفر دانشجوی شرکتکننده در مطالعه(7/45)231 نفر مرد و(3/54)274 نفر زن بودند و میانگین سنی شرکتکنندگان 13/0±78/21 سال بود اکثر دانشجویان شرکتکننده در مطالعه رشته پزشکی عمومی، از دانشکده پزشکی، غیربومی و در خوابگاه سکونت داشتند و بین متغیرهای جنسیت(P=0/001)، سن (P=0/001)و محل زندگی (P=0/001)، رضایت از رشته تحصیلی (P=0/001)،سابقه به ابتلا به کرونا (P=0/001)،سابقه واکسیناسیون (P=0/001)،مشکلات اینترنت (P=0/001)،دسترسی به وسایل آموزشی مجازی (P=0/001) با چالشها و فرصتهای آموزش مجازی رابطه معنیداری وجود داشت و بالاترین میانگین و انحراف معیار در بین متغیرهای چالشها و فرصتهای آموزش مجازی متغیر هزینه و اثربخشی با 41/5±26/37 بوده و میانگین کلی پرسشنامه نیز 78/11±60/101 بود. با توجه به نتایج مطالعه و وجود رابطه معنیدار بین چندین متغیر با فرصت و چالشهای آموزش مجازی میتوان بیان کرد لزوم برنامهریزی مناسب برای بهبود هرچه بیشتر شرایط لازم است
گروههای هدف: متخصصان و پژوهشگران- سیاستگذران پژوهشی- رسانه ها و مردم
کلملات کلیدی: آموزش مجازی، دروس تئوری، دانشجویان
موضوع اصلی: آموزش پزشکی |
گروه هاي هدف ترجمان دانش |
|