کد طرح در واحد ارائه دهنده |
1400000198 |
کد کميته اخلاق |
IR.SHMU.REC.1401.051 |
کد طرح |
1401005 |
عنوان فارسي طرح |
Assessing academic success and its related factors in students of Shahroud University of Medical Sciences during the COVID-19 pandemic |
عنوان لاتين طرح |
بررسی میزان موفقیت تحصیلی و عوامل مرتبط با آن در دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شاهرود در طی همهگیری کووید - 19 |
زمان اجرا -روز |
|
تاريخ ارائه طرح |
1400/12/04 |
تاريخ تصويب |
1401/02/06 |
تاريخ شروع |
1401/05/23 |
تاريخ خاتمه |
1403/05/23 |
دانشکده/مرکز |
|
وضعيت اجراي طرح |
خاتمه یافته |
محل اجراي طرح |
|
محل نگهداري گزارش |
|
نوع مطالعه |
مقطعی |
نحوه مشارکت طرح |
|
سازمان مجري |
|
تاريخ خاتمه مصوب شورا |
1402/08/18 |
محل اعتبار طرح |
|
محل اجراي طرح |
|
نوع طرح |
|
ترجمان دانش (با رعايت دستورالعمل) |
پیوست ترجمان دانش
عنوان پیوست:
میان موفقیت تحصیلی و محیط یادگیری دانشجویان ارتباط معنیداری مشاهده شد. سال تحصیلی، رشته تحصیلی و رضایت از آن نیز از عوامل مرتبط با موفقیت تحصیلی و محیط یادگیری دانشجویان میباشند.
شرح پیوست:
موفقیت تحصیلی یکی از مهمترین معیارهای شایستگی دانشجویان میباشد که بررسی عوامل پیشآیند و پسآیند آن همواره از دغدغههای پژوهشگران نظام تعلیم و تربیت بوده است. لذا مطالعه مقطعی حاضر، با هدف تعیین میزان موفقیت تحصیلی و عوامل مرتبط با آن در دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شاهرود در طی همهگیری کووید-19 صورت گرفت. 208 نفر از دانشجویان ترم سه و بالاتر که حداقل دو نیمسال تحصیلی خود را به صورت مجازی گذرانده بودند، در این مطالعه شرکت داشتند. دانشجویان در این مطالعه، از موفقیت تحصیلی مطلوبی برخوردار بودند. همچنین میان موفقیت تحصیلی و محیط یادگیری دانشجویان ارتباط معنیداری وجود داشت. سال تحصیلی، رشته تحصیلی و رضایت از آن نیز از عوامل مرتبط با موفقیت تحصیلی و محیط یادگیری دانشجویان عنوان شدند.
گروههای هدف:
متخصصان و پژوهشگران، مدیران و سیاستگذاران آموزشی
کلمات کلیدی:
موفقیت تحصیلی، محیط یادگیری، دانشجویان، کووید-19
کاربرد نتایج:
با توجه به نتایج مطالعه حاضر، توصیه میشود نسبت به بهبود زیرساختهای یادگیری الکترونیک و همچنین برنامهریزی و حمایت صحیح از این نوع آموزش بهمنظور ارتقاء موفقیت تحصیلی دانشجویان اهتمام لازم صورت گیرد. باید توجه داشت، موفقیت تحصیلی چیزی فراتر از معدل دانشجویان میباشد. از این رو، توجه به عوامل موثر بر موفقیت تحصیلی میتواند به برنامهریزی و توسعه برنامههای آموزشی کمک نماید که بهترین پیامد ممکن را برای دانشجویان و مراکز آموزشی در پی خواهد داشت. |
گروه هاي هدف ترجمان دانش |
متخصصان و پژوهشگران, سياستگذاران پژوهشى |