کد طرح در واحد ارائه دهنده |
1401000136 |
کد کمیته اخلاق |
IR.SHMU.REC.1402.038 |
کد طرح |
1402005 |
عنوان فارسی طرح |
بررسی کیفیت خدمات آموزشی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود براساس مدل های یونیکوال و AQIP و رابطه آن با رضایتمندی و انگیزش تحصیلی دانشجویان |
عنوان لاتین طرح |
Examining the quality of educational and student services of Shahroud University of Medical Sciences based on Uniqual and AQIP models and its relationship with students' academic satisfaction and motivation |
زمان اجرا -روز |
|
تاریخ ارائه طرح |
1401/10/21 |
تاریخ تصویب |
1402/02/19 |
تاریخ شروع |
1402/08/06 |
تاریخ خاتمه |
1404/08/06 |
دانشکده/مرکز |
|
وضعیت اجرای طرح |
خاتمه یافته |
محل اجرای طرح |
شاهرود |
محل نگهداری گزارش |
|
نوع مطالعه |
مقطعی |
نحوه مشارکت طرح |
غیر مشارکتی |
سازمان مجری |
|
تاریخ خاتمه مصوب شورا |
1403/07/19 |
محل اعتبار طرح |
|
محل اجرای طرح |
سمنان |
نوع طرح |
|
ترجمان دانش (با رعایت دستورالعمل) |
کیفیت خدمات یکی از اساسی ترین شاخص ها در جهت رضایتمندی مشتری است.
دانشجویان از مشتریان عمده آموزش عالی هستند و کسب رضایت آنها از کیفیت خدمات آموزشی عامل مهمی بر رشد و ماندگاری و موفقیت سازمان دارد. اهمیت آن دوچندان می شود که در صورت بی توجهی به آن ، می تواند منجر به کاهش انگیزش تحصیلی، افت تحصیلی ، نمره بد، انصراف از دانشگاه، فرار مغزها، نبود کارآفرینی و ضعف در تولیدات دانش ملی گردد. نتایج این مطالعه نشان داد خدمات آموزشی ارائه شده، انتظارات دانشجویان را برآورده نمی کند. ارتقای مستمر کیفیت آموزشی عالی مستلزم استفاده از ارزیابی آموزشی و توسعه رشد متعادل و متوازن هر دو بعد کیفی و کمی خدمات است. با وجود اینکه در سالهای اخیر گسترش کمی دردانشگاه رو به جلو بوده است اما کیفیت خدمات آموزشی از دیدگاه دانشجو تغییر چندانی نکرده است. این مطالعه با درک وضعیت خدما ت آموزشی از دیدگاه دانشجو، اطلاعا ت ارزشمند ی را در اختیار سیاستگذاران و مدیریت ارشد دانشگاه علوم پزشکی شاهرود برا ی بهبود نظام خدما ت آموزشی قرار می د هد. |
گروه های هدف ترجمان دانش |
متخصصان و پژوهشگران |