علوم پزشکی شاهرود

بررسی کیفیت خدمات آموزشی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود براساس مدل های یونیکوال و AQIP و رابطه آن با رضایتمندی و انگیزش تحصیلی دانشجویان

Examining the quality of educational and student services of Shahroud University of Medical Sciences based on Uniqual and AQIP models and its relationship with students' academic satisfaction and motivation


چاپ صفحه
پژوهان
صفحه نخست سامانه پژوهان
مجری و همکاران
مجری و همکاران
 دانشگاه علوم پزشکی شاهرود
دانشگاه علوم پزشکی شاهرود

مجریان: حوریه حیدری

کلمات کلیدی:

اطلاعات کلی طرح
hide/show

کد طرح در واحد ارائه دهنده 1401000136
کد کمیته اخلاق IR.SHMU.REC.1402.038
کد طرح 1402005
عنوان فارسی طرح بررسی کیفیت خدمات آموزشی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود براساس مدل های یونیکوال و AQIP و رابطه آن با رضایتمندی و انگیزش تحصیلی دانشجویان
عنوان لاتین طرح Examining the quality of educational and student services of Shahroud University of Medical Sciences based on Uniqual and AQIP models and its relationship with students' academic satisfaction and motivation
زمان اجرا -روز
تاریخ ارائه طرح 1401/10/21
تاریخ تصویب 1402/02/19
تاریخ شروع 1402/08/06
تاریخ خاتمه 1404/08/06
دانشکده/مرکز
وضعیت اجرای طرح خاتمه یافته
محل اجرای طرح شاهرود
محل نگهداری گزارش
نوع مطالعه مقطعی
نحوه مشارکت طرح غیر مشارکتی
سازمان مجری
تاریخ خاتمه مصوب شورا 1403/07/19
محل اعتبار طرح
محل اجرای طرح سمنان
نوع طرح
ترجمان دانش (با رعایت دستورالعمل) کیفیت خدمات یکی از اساسی ترین شاخص ها در جهت رضایتمندی مشتری است. دانشجویان از مشتریان عمده آموزش عالی هستند و کسب رضایت آنها از کیفیت خدمات آموزشی عامل مهمی بر رشد و ماندگاری و موفقیت سازمان دارد. اهمیت آن دوچندان می شود که در صورت بی توجهی به آن ، می تواند منجر به کاهش انگیزش تحصیلی، افت تحصیلی ، نمره بد، انصراف از دانشگاه، فرار مغزها، نبود کارآفرینی و ضعف در تولیدات دانش ملی گردد. نتایج این مطالعه نشان داد خدمات آموزشی ارائه شده، انتظارات دانشجویان را برآورده نمی کند. ارتقای مستمر کیفیت آموزشی عالی مستلزم استفاده از ارزیابی آموزشی و توسعه رشد متعادل و متوازن هر دو بعد کیفی و کمی خدمات است. با وجود اینکه در سالهای اخیر گسترش کمی دردانشگاه رو به جلو بوده است اما کیفیت خدمات آموزشی از دیدگاه دانشجو تغییر چندانی نکرده است. این مطالعه با درک وضعیت خدما ت آموزشی از دیدگاه دانشجو، اطلاعا ت ارزشمند ی را در اختیار سیاستگذاران و مدیریت ارشد دانشگاه علوم پزشکی شاهرود برا ی بهبود نظام خدما ت آموزشی قرار می د هد.
گروه های هدف ترجمان دانش متخصصان و پژوهشگران

اطلاعات مجری و همکاران
hide/show

نام و نام‌خانوادگی سمت در طرح
حوریه حیدریمجری
عاطفه آل محمدمجری غیر نماینده
محمدرضا قره پورمجری غیر نماینده
هاجر شهسوارمجری غیر نماینده
احمد خسرویهمکار
محمد امیریهمکار